Hejdå-fest

Idag ska det bakas här hemma!
Jo och Sander (våra housemates) har hejdå-fest samt examensfest på lördag. Det kommer 70 människor och Jo har bestämt sig för att hon ska göra nästan all maten själv. Halelulja. 
Jag har ju känt Jo sen jag var här 2009, så det är minst sagt lite märkligt att hon ska dra till Kanada. 
I alla fall så ska jag baka chokladbollar med importerad kakao såklart (dom är väldigt fascinerade av dessa här nere) och nougatrutor ikväll. Jag har däremot upptäckt att det inte existerar nougat i detta land. Så ikväll ska jag laga egen nougat. Har redan gjort en batch och det var banne mig en intressant procedur, särskilt om man bara har en mixer när man behöver en matberedare. I dessa stunder längtar man till en svensk matbutik måste jag då verkligen säga. 
 
Annars förbereder jag min tripp till San Diego nästa vecka!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback