Julledighet?

 
Busy busy för tillfället. Idag drog jag till med en 12 timmars dag i labbet. Hade kanske inte varit så farligt om det gällde normalt kontorsarbete, men det var ju långt ifrån. Detta blir helt klart en intressant "julledighet". Det är ju nästan tur att man gör sin doktorandtjänst utomlands. För med denna arbetsinsats hade det inte kunnat bli någon resa hem över jul i alla fall. Dom doktorander som bor i exempelvis Perth reser inte hem över jul. Man får helt enkelt offra sig när man har saker och ting att göra i labbet. Beteendestudier går liksom inte att avbryta och det går heller inte att bestämma riktigt när djuren föds. Men det gör inte så mycket eftersom någon julkänsla inte existerar här ändå beroende på vädret, i alla fall inte för mig som associerar julen med snö, kyla, tända ljus och all mat som hör till såklart. Så därför känns det inte så farligt i alla fall. 
Annars tror jag att jag ska på 4 julfester framöver. Dom ser åtminstone åt att fira julen innan den kommer med att dricka öl och grilla. Australien i ett nötskal :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback