Melbourne cup

Idag var det Melbourne cup. Det betyder i princip att alla är ledig för det är en public holiday. Fast inte vi som jobbar på universitet, oh no. Men vi fick i alla fall se loppet på storbildsskärm. Det är alltså ett hästlopp som går av stapeln den 1 November varje år. Alla är hysteriska och man måste klä upp sig i finklänning och hatt om man ska dit. Är väl tänkt att jag ska pallra mig dit under någon av alla dessa år. Får se hur det går med det.
Annars har jag inte haft en särskilt bra dag. Cykeln gick sönder IGEN. Tror inte att det var så bra att böja till aluminiumbiten, för det gick helt av idag. Fast det sa snubben på det förra stället även. En i i mitt labb erbjöd sig att skjutsa hem den med bilen (dom är så himla hjälpsamma här) och imorgon bär det av till cykeldoktorn. Hoppas hoppas den hinner bli bra innan Lizzie kommer hem däremot.
Såhär måste man se ut! (bild lånad från google)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback