Utlånad

Idag blev jag utlånad till ett apotek i Älta. Jag lyckades hitta rätt buss och även apotek efter en stunds irrande. Apoteket var alltså mini-litet med endast 3 personal (varav 1 var där idag). Men dom hade kunder i MASSOR. Har inte haft en lugn stund på hela dagen och det var minsann lite omväxling från mitt apotek som är desto lugnare. Däremot var min första kund en penicillinkund. Jag gjorde som vanligt och gick till penicillinrummet för att blanda. Tydligen skulle man inte dra igen dörren, för den gick inte att öppna sen. Där stod jag inlåst i ett litet och klaustrofobiskt bås på apoteket plus att jag totalt hade förträngt vad hon jag jobbade med hette. Så jag fick ropa "hallå" i hundra år innan någon fattade att jag behövde hjälp. Tur att resten av dagen gick bättre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback