Sägensafari


Igårkväll var det dags för sägensafari ute vid knupbodarna. Klockslaget som gällde var 22 och det hade hunnit bli skumt när vi skulle bege oss ut. En aning för många var vi väl (det nämdes ett flertal gånger) men det gick bra ändå;) Vi delades upp i 3 grupper och vi hamnade i den sista gruppen (mamma, faster och jag). Det berättades en del skrönor/sägner innan det var dags att bli guidad ute i skogen av "Smepär". Leran nådde upp till fotknölarna men jag behövde inte ångra att jag inte tagit stövlar - för jag äger inga ändå. Vi begav oss alltså iväg in på den leriga stigen. Det dröjde inte länge innan ett flertal figurer dök upp i skogen och skrämde oss. Allt från näcken, troll, huldra, vittror och jättar. Hur märkligt det än må låta så var det otroligt underhållande och spännande. Man blir faktiskt rätt överaskad när det helt plötsligt dyker upp ett troll bakom ryggen. Åsa och mamma instämmer säkerligen i detta eftersom de gallskrek när den sista snubben dök upp och skulle skrämma dom. Han kunde inte ens hålla sig utan blev tvungen att stämma in i mitt skratt när dom båda rusade ner för backen gallskrikandes :D

Efter detta fick vi en macka + varm dryck i en av de byggnader som tidigare varit ladugård. Hela grejen var väldigt udda men jag är mycket nöjd att jag gick. För det var det värt! Detta anordnas alltså av Kilafors teaterförening och dom levde in sig i sina tilldelade roller riktigt ordentligt. Dom som bor i närheten borde verkligen ta tillfället i akt och gå på detta.

Kommentarer
Postat av: Petra

Coolt. Min mormor bor jättenära där! :) kanske ska gå när jag kommer hem om det fortfarande är då i aug.

Postat av: Hanna

Tyvärr tror jag biljetterna är helt slutsålda. Ni får köra på nästa år istället!:)

2009-07-26 @ 22:12:30
Postat av: Aron

Min flickvän är med i gruppen, spelar spöket och kular också. Jag har varit med både i år och förra året. Årets turer blev dock helt slutsålda för ett tag sen, men det blir en extratur på loses, skogsteatern som ligger ca 1,5 mil väster om kilafors, nära Hällbo, den 19/7.

2010-07-15 @ 18:01:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback