Uppsala


Nu är man alltså tillbaka till Uppsala. Har sprungit på stan, besökt BMC igen, fått någorlunda ordning på kaoset som var i mitt rum och hunnit träffa alldeles för lite folk. Men idag när vi var på BMC träffade vi flera stycken från klassen. Så vi fick ge en liten redogörelse för året. På BMC var allt sig lik. Det värsta måste ändå vara höjningen på kaffet, nu kostar det ruttna kaffet 11 spänn. Skandal. Jag hade tänkt surfa lite när jag ändå besökte skolan men det visade sig lättare sagt än gjort. Varken passerkortet eller användarnamnet fungerade. Fick springa ett antal gånger till receptionen och sedan till datoravdelningen. Det är uppenbarligen så att man tydligen inte räknas som student i Uppsala längre när man har varit på utbyte. Även om jag hela tiden har varit ansluten till Universitetet. Så därför är man utestängd från allt som heter datorer. Det hela slutade i alla fall att jag fick fjäska som sjutton för datoravdelningen som tillslut gav med sig och gav mej tillgång till mitt konto. Eftersom de inte direkt är kända för att vara muntrast på skolan måste man nästan se det som en sensation att jag lyckades. Men nu sitter jag ju här tack och lov.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback