Jul Jul

Julafton spenderades på svenska kyrkan, där vi fick svenskmat som skinkmacka, glögg och risgrynsgröt! Toppen toppen var det verkligen och regnet öste ner så det var verkligen passande med varm julmat! Det kryllade av svenskar och nordbor i allmänhet. Vi träffade kyrkoherden som var släkt med Charlotte Kalla och hade spelat hockey med Börje Salming, inte illa må jag då säga.
Tidigare på dagen blev jag överaskad med en jullunch bestående av knäck (!), köttbullar, rödbetssallad, sill. potatis m.m. Det var verkligen oväntat och väldigt uppskattat!
Juldagen (som är den viktigaste dagen i det här landet) spnderades först i kyrkan där det var en massa hoppande upp och ner och som slutade med att biskopen bjöd på champagne. Dessa australiensare alltså. Sen bar det vidare till Gaetons släkt som välkomnade oss med öppna armar (gillar verkligen dessa australiensare). Vi hade först julklappsbyte (parfym + armband) och sen bar det vidare till julbordet, som bestod av seafood till förrätt, kalkon till middag och någon slags fruktkaka med grädde till efterätt. Verkligen inget man är van med, men man tar ju sedan dit man kommer eller hur?
Sen hade dom en jättestor new foundland hund där vi hade julklappsbytet som utlöste världens allergiska chock hos mig efter att jag har klappat. Jag tror att det är officiellt nu att jag verkligen är allergisk mot hundar. Det kliar fortfarande....

Kommentarer
Postat av: Hanna

Låter som om du har haft en trevlig julafton!

Här hemma har vi precis haft middags besök av pål, krister och lasse! Anne-beathe var tvungen att vara hemma för hon hade tydligen gått och blivit sjuk...

Ha det bra!

2009-12-25 @ 19:52:11
Postat av: Hanna

Ja det var mkt trevligt! Men nästa år kommer jag och hälsar på er istället om det går bra:) Hälsa! Kram!

2009-12-26 @ 03:33:06
Postat av: Erika

Mkt konstigt att du inte är här hemma över julen Hanna. Hade nästan väntat mig att du skulle dyka upp ändå som förra året, men insåg att du verkade ha för mkt att göra med uppsatsen. Hoppas du har det bra i alla fall! Kramar!

2009-12-26 @ 23:13:20
Postat av: Hanna

Haha, jag hade gärna dykt upp som förra året eftersom det var så kul i sig, men med facit i hand blev det bäst såhär. Uppsatser suger!:) KRM!

2009-12-27 @ 05:41:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback