Örebro


Jag ska nog skriva en bok om allt som händer på tönnebro. Ibland undrar man om man drömmer eller om man faktiskt upplever det som händer. Igår var det t.ex. en tant som på fullt allvar trodde att hon var i Örebro. Hon stirrade oförstående på mej när jag berättade att hon befann sig mellan Söderhamn och Gävle. Jag blev tvungen att berätta för henne att Söderhamn låg norrut och Gävle söderut innan hon accepterade att hon faktiskt inte var i Örebro. Det var som om hon trodde att jag inte visste var jag arbetade utan att jag nog egentligen var i Örebro utan att jag visste om det.

Idag har jag lyckats bli ensam här hemma. Det blev en sväng i solen först. Ensamheten betyder också att jag ska ta tag i sånna där måstegrejor som jag dragit på alldeles för länge. Det suger verkligen men det måste göras. Jag är expert på att dra ut på grejor. Jag ska bara läsa mina favoritbloggar först, dom måste nämligen helst läsas varje dag. 





En av många saker på "måstelistan"




 

Kommentarer
Postat av: Finnen

Idag kom en tant in till apoteket och var säker på att det var banken. Men din gumma var nog snäppet knäppare. :)

2009-08-06 @ 19:34:21
Postat av: Hanna

Haha, ja vissa är helt osannolika! Men det är tur att man får lite underhållning på jobbet ibland:)

2009-08-08 @ 09:45:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback