Tentaschema


I lördags fick jag reda på hur mitt tentaschema ser ut för den här terminen. Förra terminen hade vi tur och hade 10 dagar emellan dom båda tentorna. Denna termin har jag ju som bekant tre tentor. Det finns två tentaveckor att fördela dessa på. Det slutade med att jag fick alla tre under den första veckan. Närmare bestämt på måndag, onsdag och torsdag. Det  ska bli  riktigt spännande och se hur det går. Hur sjutton pluggar man till tre tentor under en sån begränsad tid? Det är under denna termin jag ska få lära mej hur man har det när man pluggar till civilingenjör. För dom har ju alltid det såhär.  Rebecka däremot fick det ännu värre, hon har också alla sina under första veckan men på onsdagen och sen två (!) under samma dag på torsdagen. Inte är det då lätt. Fördelen är väl att vi får sola i 10 dagar innan vi åker till Nya Zeeland. Det blir nog iofs nice. Vi får trösta oss med detta.

Inte nog med detta, denna vecka har vi ju mid-semester och följande måndag har vi biokemitest. Sen har jag två uppsatser, två ytterligare biokemitest och ännu ett mid-semester kvar. Är det inte helt underbart att plugga?
Hemma är man ju van att slappa lite och sen belönar man sig under dom jobbiga perioderna med godis:) Synd bara att vi har massor att göra hela tiden plus att jag bor med en godisråtta. Jag tänkte bara förvarna att jag förmodligen kommer att rulla hem till Sverige.
Så, då var det sagt också.

.

Någon slags kyrka i Fremantle


Kommentarer
Postat av: S_Bror

Hej syster hur står det till med tentorna egentligen? Hoppas det går bra med dom för er! Jag hejar då för fullt på er.... För vi kommer ju som sagt snart =) Kram

2008-09-15 @ 21:21:35
Postat av: Hanna

Ja du får nog se till att heja riktigt ordentligt, ok? =)

2008-09-16 @ 13:35:41
Postat av: Erika

Haha jadu nu vet du hur vi blivande civilingejörer har det :). Nästa tenta-p ska jag roa mig med att skriva 14-18 tenta på fredagen och 08-13 + 14-18 på lördagen. Jippie :) Tentafesten på lördagen lär bli hård. Hoppas du har det bra! Saknar dig! puss och kram

2008-09-20 @ 14:59:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback