Stöld


Dagen spenderades på skolan, vilken överraskning liksom. Det blev lite uppsatsskrivande och därefter biokemipluggande inför modultestet som vi har på måndag. Även om vi inte pluggade alls länge kändes det som att vi fick lite gjort ändå. Rebecka tappade bort sina solbrillor under en kort stund mitt på dagen, det visade sig att dom låg kvar där hon lämnat den. Jag har upplevt under den här tiden i Australien att australiensare sällan stjäl saker. Antingen lämnas glömda saker in eller så lämnas dom kvar på plats. I Sverige hade dom med större sannolikhet blivit stulna eftersom dom ju faktiskt är värda litegranna. Det är åtminstone min personliga åsikt.  

Annars var dagen varm och skön. Det börjar bli varmare nu! Jag ångrade mitt jeansval redan på vägen till skolan. Kanske kommer det att hålla sig såhär framöver. Skulle ju vara toppen då bröderna anländer på lördag. Dags för lite värme helt enkelt. 

Nu skall här läsas bloggar och sen blir det House!










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback