17 maj firande

I helgen var det dags för mitt första 17 maj tåg, tro det eller ej! Det var ett norskt förbund eller liknande som tydligen ordnar 17 maj tåg varje år i Perth. Så vi började med frukost vid Scandic Mansion (2 svenskar + 2 norrmän bor där). Där var det knykalas frukost tidigt på morgonen.

image282



Därefter bar det av till Perth där vi samlades i en park och fick ordning på tåget. Sen bar det av ett varv runt i Perth. Vi svenskar som inte riktigt hade koll på den 8 vers långa nationalsången fick ett papper på denna. Sen hängde vi inte med på alla andra sånger förståss men vi såg glada ut i alla fall där vi gick i tåget. Var en hel del svenskar, danskar och andra nationaliteter där också som ville ta del av festligheterna!

image283

Efter detta tågande runt i Perth city samlades vi åter i parken för att ta del av den största tårtan jag har sett någonsin tror jag.

image284

Det var dessutom den godaste kladdkaka/tårta jag ätit sen jag kom hit!

image285
Stina, Karin och Rebecka njuter av kaken, pölsen och brusen

Senare bar det av till puben med det märkliga namnet...

image286

Där var vi alla en stund innan det bar av hem för att ladda inför kvällen. Sedan blev det förfest i Scandic Mansion igen innan det bar av till "the Manor" där alla från dagens bravader samlades.


image287



image288

Mats, Jackie och Tomas på förfesten

image289

Stina på G!

Skoj var det  alla fall men det känns lite konstigt att mitt första riktiga 17 majtåg kom att bli i Perth!







Kommentarer
Postat av: Erika

Är det en snus jag anar under läppen på dig? =)

2008-05-19 @ 14:06:45
Postat av: Johanna

Precis vad jag funderade på!!!

Postat av: Kattis

Haha, min första tanke också!! :)

2008-05-19 @ 17:30:51
Postat av: NASSE

JÄVLAR VILKEN STOR TÅRTJÄVEL! (ursäkta svordomarna) var den god?

Ps. snus är livet, nästan. =) Iaf på fest!

Tjarå

2008-05-21 @ 22:09:07
URL: http://calelicat.blogg.se
Postat av: Hanna

Haha, här har man sina kontakter vet ni;) Och JA, Tårtan var supergod!=)

2008-05-22 @ 11:15:31
Postat av: Therese

tänkte bara skicka en liten hälsning, är ute i tönnånger just nu =) hoppas du har det bra ... ser underbart ut iaf!!!

2008-07-29 @ 16:41:20
URL: http://freewebs.com/frejaa

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback