Kaffedrickande och sötbegär

Här hemma lägger man till en massa rutiner som knappt existerar i Uppsala. I dessa nya rutiner inkluderas framför allt ett evigt kaffedrickande. I Uppsala klarar jag mej på en kopp om dagen eller ingen alls men här hemma dricker jag säkert en 4-5 koppar om dagen. Minst. Sitter faktiskt i detta nu med en kopp framför mej. Häromdagen fick jag helt plötsligt en otrolig huvudvärk och efter lite funderande kom jag på att jag inte fått nått kaffe eftersom jag jobbat hela dagen. Mycket riktigt så var den som bortblåst ett par koppar kaffe senare. Måste ta och göra nått åt det här. Jag som hade lovat mej själv att aldrig bli beroende av kaffe!

Dessutom äter man så mycket mera sötsaker när man är hemma. Dom finns överallt, i alla skåp man öppnar lurar det någonting. Förstår inte vart allt kommer ifrån. Måste försöka få det att smitta av sig på mina köksskåp i Uppsala helt enkelt. Fast jag antar att jag kommer att rulla fram då efter ett tag.

Nu ska jag ta och försöka packa ihop dom sista grejorna här.

Kommentarer
Postat av: Cat

HAHA! Nej det är inte lätt med allt kaffedrickande, jag håller med! Hemma ska man ju fika tamifan varannan timme =) Nu är jag tillbaka i uppsala, sweeeet.. Rosan och jag kommer ju på er fest =) Ska bli snajsigt! Vart är det nu? och när ska vi få vår MIDDAG ??? innnan ni åka?? de måste vi ju så vi får prata av oss =) Puss


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback