Inbrott i sitt eget hus


Dagens märkliga saker:

-Det började med att Rebecka såg en snubbe i dunjacka när vi åkte buss i morse. Temperaturen hade väl inte hunnit komma upp till 35 grader men nog låg den minst på en 25 grader allt.

- I dag gick min dörr i baklås vilket betydde att vi fick bryta oss in i vårt egna hus genom att bända loss myggfönstret och sen fick jag klättra in genom fönstret. Allt detta medan vår granne såg på. Tur att ingen ringde polisen.

- På Murdochs campus finns det en massa röda knappar som man kan trycka på om man känner sig oskyddad när man ska gå till bussen. När man väl tryckt på knappen kommer det en bil som helt enkelt eskoreterar en till busshållsplatsen.

- Kanske inte direkt märkligt, men i dag har det varit 43 grader inne i Fremantle som är en stadsdel i Perth.



Märker att mitt språk inte har varit på topp i de senaste inläggen. Lite stressigt har det blivit med skrivandet. Men jag får helt enkelt försöka skärpa till mej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback