valborg

Så var valborg över för iår igen då. Det hela var riktigt trevligt, utgång på norrlands på söndagen. Längesedan man var på nation nu och det var riktigt skoj! Så det kanske blir mer sånt i framtiden.
På själva valborgsmorgonen var vi uppe med tuppen för att se på forsränningen. Massor med människor redan vid kl 8. Men kattis och jag lyckades få en bra plats vid räcket där vi väntade in dom andra. Det började inte förrän kl 10 så det blev en rätt lång väntan. Men folket runt omkring underhöll ganska bra tycker jag. Efter ca 35 båtar fick vi nog och drog vidare till ekonomikumparken. Det betydde att jag missade min körs flotte. Lite dåligt gjort av mej men jag hoppas på att se bilderna därifrån istället=)
Men innan ekonomikumparken ramlade R utanför saluhallen. Det blev ett s.k. platt fall på kullerstenarna och båda hennes handleder blev uppskrapade. Det verkade inte vara så farligt så efter lite omplåstring fortsatte vi mot parken.

image17
Jag och sara på kvalborgsförfest...


I ekonomikumparken var det smockfullt med människor som vanligt. Blev lite lunch där och så träffade jag erika som jag inte sett på ett tag! det var skoj!
Men nu var vi ganska trötta och det slutade med att vi hoppade över champagnegaloppen. R och A åkte hem medan jag gick hem till kattis där det var full fart. Blev kvar i ett par timmar fast jag bara skulle titta förbi. Men det var roliga människor där.
Sen på hemvägen blev jag tvungen att kolla till R. Det visade sig att det inte var så bra med handlederna och vi blev tvungna att åka till akuten bara för att kolla upp dem.
Vistelsen där tog fem timmar. Men som tur var hittade vi R:s gamla kompisar från piteå där. Ett killgäng som hade blivit misshandlade då dom försökte stoppa ett annat gäng att misshandla en kille. Man får då verkligen se ett och annat när man är på akuten en valborgsmässoafton. Personalen var så lagomt roade att jobba den kvällen.
Vi kom därifrån först vid midnatt med gips på ena armen och bandage på det andra.

Idag hade vi tenta i läkemedelssyntes, så nu är det förhoppningsvis lugnt ett tag framöver även om den nya kursen börjar imorgon. När jag kom hem blev jag tvungen att städa upp i kaoset. Det blir lätt kaos på rummet när man tentapluggar...
.image16.
före olyckan...


Nu ska jag försöka öppna mitt fönster som har låst sig totalt. Jag hoppas verkligen att jag slipper sova med öppet fönster inatt!! Sen blir det sjukbesök på djäknegatan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback