Talet till mannen

Denna helg som passerat har jag inte ägnat en minut och pluggning och det har varit härligt, så härligt!
Däremot har jag insett att man inte riktigt vet vad man ska hitta på nu när man verkligen inte har nått att göra i skolan. Hela denna termin har man liksom varit helt inne i plugget och nu är man handlingsförlamad. Det var längesedan man hade en ledig eftermiddag som idag som då man faktiskt inte behöver plugga. Konstig känsla det där.
Har varit igång sedan tentan så jag har hunnit med att städa ordentligt på det här stället vilket verkligen behövdes. Blev en mindre vårstädning med garderoberna och allt. Men nu är det över och det känns mkt fräschare och härligare här.

I torsdags var det körövning. Vi övade lite vårsånger inför vårbalen och vårkonserten. Efter repet sa anna att dom hade bestämt att jag skulle hålla det traditionella "talet till mannen" under vårbalen. Detta kom som en smärre chock så nu håller jag för fullt på med att förbereda detta. Än så länge försöker jag bara komma på hur jag ska formulera mej. Ingen lätt uppgift direkt. Har aldrig hållit ett riktigt tal i hela mitt liv så detta kan ju bli spännande.

Var över till cattis i fredags för att titta på det där rummet jag eventuellt skulle flytta till. Det var en litet ljust rum som var riktigt mysigt. Men jag antar att jag har alldeles för mkt grejor för att få plats där. Själva lägenheten var charmigt inredd i ngt man skulle tänkas kunna vara 50-tals stil. Gubben som äger lägenheten kan bara ha inrett den en gång och det måste varit när han skaffade den för längesedan. På kvällen tog vi det lugnt på uplands där vi nästan inte blev insläppta för att killen som satt och kollade kårlegen påstod att dom som var med i farmaceutiska studentkåren inte fick komma in på nationer. Han visste ju verkligen inte vad han snackade om. För annars kan man ju undra hur vi har kunnat gå på nationer i 2,5 år utan att haft några som helst problem.

I lördags var vi på 20-tals party. En kursare fyllde 25 år och hon hade 50års fest med en till som fyllde år. Det var riktigt skoj med en massa uppklätt folk! Massor med läckerheter fanns det oxå på buffébordet och dom hade bakat allt själva vilket jag verkligen tyckte var beundransvärt.

Näe nu ska jag nog fortsätta försöka komma fram till en början på mitt tal eftersom jag inte har kommit så mkt längre än i torsdags =(

Kommentarer
Postat av: pålplutt

hmm ska du flytta nu igen?

2007-05-08 @ 10:07:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback