Intensviv långhelg


Trädgårdsfest


Det började redan i torsdags då det var dags för den årliga trädgårdsfesten på kårhuset pharmen. Sara och jag tog deras lagbil till fredrik där det var fördrink.

image29
Karin, Sara och jag

image28


image30
sara,jag, fredrik och karin


image24
Anna och Therese på fördrink!

Det var som vanligt drag på pharmen med massor med folk och vi stannade såklart länge!


Vårbal

I  fredags  var det ngn som ringde på min mobil och sa "öppna fönstret". Det visade vara körpojkarna som stod utanför mitt fönster. Jag hade totalt glömt bort att det var tradition att sjunga för köflickorna kvällen innan balen. Dom var mkt söta och duktiga. Synd bara att jag hade glömt det annars hade dom ju fått någon gåva av mej. Men nu har jag i alla fall ett år att fundera på vad jag ska ge dom.
Sen i lördags var det äntligen dags för vårbal på GH! Anna, jag och kattis hade en fixardag hemma hos kattis där vi fixade frisyrer och annat som man måste fixa inför en bal. Hade vi varit flera hade det nog blivit kaos!


image26
Det här blev resultatet!!

Senare bar det av till GH. Det blåste så friskt att vi trodde frisyrerna skulle blåsa bort men kattis spray visade sig ha gjort underverk för dom höll hela kvällen!

image27

Sedan blev det mingel i trädgården innan festen började! Här är delar av kören. Vi fick ha vår sittning alldeles för oss själva som vanligt och det är ju det som är det bästa. För det är då det blir roligast! Sen under middagen var vi upp och sjöng några låtar för den andra sittningen, vilket var mkt uppskattat! Det gick över förväntan vilket var skoj.
Sen var det dags för mitt tal till mannen och det gick ju faktiskt bättre än jag trodde. Men talet till kvinnan var väldigt bra så det var inte så lätt att konkurrera med det. Men det var skönt att det gick bra i alla fall.

image32
Eva och fredrik körde på guldkläder!

Partajandet fortsatte en bra stund och nöjda och glada vandrade vi hem på morgonkvisten. Bal är defintivt ngt man borde testa om man inte har gjort det!!
Själva "lagbilden" på kören har jag inte fått tag på ännu men den får jag helt enkelt publicera vid ett senare tillfälle!!

Kommentarer
Postat av: En finne

Very nice pics!!!

2007-05-23 @ 15:37:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback