Kris i strumplådan

Tentan är över och en tvådagars på krogen har redan hunnits med. Sthlms och BJ blev det. En del intressanta grejor hanns med som vanligt. Kön till Sthlms var helt sannslös. Man glömmer fort bort hur det är i början av terminerna. Men eftersom jag brukar vara ute i god tid lyckades jag alltså med konststycket att ta mej in. Även om tårna nästan förfrös påvägen.
I går började vi med bioanalytisk kemi som inte lär bli rolig alls men den är ju tyvärr ett måste. Var folk som tog examen i går på skolan, jag insåg direkt att jag inte alls var avundsjuk utan jag ser verkligen fram emot att vara kvar här några år till. Kanske handlar om att jag inte vill växa upp eller nått men så är det iaf.
Efter två timmars sövande föreläsning drog jag, R och A på fågelsången för att fika lite. Årets första semla och den var helt underbart god. Jag ska definitivt sluta äta torra semlor på skolan.
Idag har det inte blivit mkt gjort, förutom att jag äntligen tog tag i mitt enorma tvättberg. Det var jag och en massa killar i tvättstugan, har kommit fram till att det i princip bara är pojkar som tvättar tidiga lördagseftermiddagar. Inte för att det bara var därför jag gick dit för det var verkligen kris i strumplådan om man säger så. Sån där kris när man upptäcker sina värsta strumpmardrömmar i botten av lådan som inte alltför ofta får se dagens ljus. Men tack och lov är det över nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback