Stress och press

Jag har aldrig i hela mitt liv längtat så mycket till julafton som jag gör just nu. Har heller aldrig i hela mitt liv haft såhär mycket att göra samtidigt. Jag längtar alltså inte till julafton pga maten, Kalle Anka eller ens julklapparna. Utan just för att det då inte finns något mer att göra för stunden. Allt är färdigt och det är bara att sjunka ner i soffan och ta det lugnt. Kanske ta och läsa en bok för att det är skoj och inte för att man måste. Slippa göra matlådor utan istället lyssna på musik och busa lite med katten som säkert har längtat jättemycket efter mej : )

Denna termin har jag bland annat lärt mej följande:

- Att jag ALDRIG ska läsa en extrakurs samtidigt som ett program nå mer
- Att det kostar 91 kronor att åka tåg mellan Söderhamn och Oslo (varför har jag inte tagit reda på detta tidigare?!?!)
- Att ångest inte är en trevlig känsla
- Att prenumerera på en tidning jag aldrig hinner läsa inte är någon bra idé
- Att skriva listor är bra då jag har något som liknar alzheimers :)
- Att jag fullkomligt älskar att klaga

Så summan av kardemumman är: att man ska inte ta på sig för mycket för då kan det gå illa

Tur att jag ska till Australien snart för där tar man det tydligen lugnare än lugnast och det känns som att det är precis vad jag behöver nu snart.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback