Skandal

Nu är det ett faktum. Som vi har spekulerat, men nu har det inträffat. Dom har höjt kaffepriset i cafeterian på skolan till 10 spänn. Det är faktiskt skandal, med tanke på kvalitén på det kaffet. Det jag har att jämföra med är Ångströms (3kr) och Linköping (3kr) inklusive påtår!! Det man måste ha i åtanke är ju att vi är fattiga studenter och att vi faktiskt också vill dricka kaffe utan att bli ruinerade! Ok så farligt kanske det inte är, men ändå.
Men tänk vad man kan tjäna pengar på att spara 7kr om dagen! Det blir ju faktiskt mkt pengar på ett år!  Sådär då har jag fått klaga lite idag också.

Idag blev det ett besök till studievägledaren som hjälper oss lite med ansökan som ska in snart. Men nu är det så att hon har tappat bort hälften av dom papprena som vi har lämnat in. Hur inkompetent får man vara? Sammanlagt har hon slarvat bort 10 kurser vilket motsvarar 20 papper. Frågan är ju verkligen hur man lyckas med detta. Det tråkiga är ju att det bara drabbar oss i slutändan. Jag antar att det blev lite mer klagande här.

Något positivt är i alla fall att imorrn blir det en tur till Stockholm för lite shopping! Ska bli riktigt trevligt!



Kommentarer
Postat av: Erika

jag kan meddela att dom har även höjt priset på kaffet här. fast bara till fyra kronor. så vi överlever. du får flytta hit istället =)

2007-09-01 @ 09:50:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback