Allvarliga dataproblem

Nu är jag alltså tillbaka på riktigt i Uppsala, förutom att jag har en "jobbardag" kvar imorgon i Stockholm. Min dator har tydligen inte gillat att jag har varit borta under hela sommaren och har därför bestämt sig för att jävlas ordentligt med mej. Ibland slocknar skärmen, den går onaturligt segt och alla program verkar ha fått fnatt över sommaren. Men kanske är det bara datorns sätt att säga att jag borde befinna mej i Uppsala under somrarna eller så vill den helt enkelt leva sitt egna liv utan mej. Sur är den i alla fall om man nu skulle kunna säga att datorer har ett eget liv och egna känslor. Jag betvivlar kanske att detta stämmer, men då slipper jag i alla fall skylla på mina bristande datakunskaper när det gäller havererade dataprogram!!

Så nu har jag ledsnat på den här datorn och tänker städa upp i mitt inferno som jag har skapat här efter att jag inte riktigt hann packa upp ordentligt sist jag var här. Men nu har jag i alla fall tagit ner cykeln så att jag slipper åla runt den någe mer. En cykel gör ju knappast att studentrummet växer i storlek!

Imorgon har jag alltså min sista jobbardag och det är då dags för sommarlov på riktigt! Hela fem dagar har jag lyckats skrapa ihop, får se vad jag ska göra med dom. Men man får väl ta det som det kommer helt enkelt. Imorgon blir det i alla fall en tur på stan innan det bär av till Stockholm.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback