Jul jul strålande jul....

Jaha, igår kom jag alltså hem till hälsingeskogarna...
Allt är sig likt, förutom att katten är banne mej lite tjockare än vanligt.
Det som däremot inte är sig likt (ja anne du är inte ensam) är att hanna står för julbaket och julmaten iår.
Så idag blev det knäckkokning, jag är banne mej en stjärna på att koka knäck men däremot upptäckte jag att jag verkligen var sämst på att träffa knäckformarna med själva smeten. Därför blev det inte så många färdiga knäckar i slutändan. Däremot brände jag mej inte alls faktiskt, lite imponerad av mej själv.
Men imorgon kommer eldprovet för då ska jag städa hela huset, baka lussebullar, hämta gran och julpynta. Känner mej som värsta husmodern.  Men det ska nästan bli kul ju. Pyssla lite, hoppas även på lite hjälp från lillebror. Får väl se hur det blir med den saken=)

Nej nu är det nog dags att vila upp sig inför imorgon!


Kommentarer
Postat av: pålplutt

kan väl inte klaga på min hjälp =)

2006-12-25 @ 18:41:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback