Les Misérables

Snart är lovet över. Det har varit fint trots att jag spenderat alldeles för mycket tid på jobbet. Men innan ledigheten tar slut ska vi ta och fira nyår i ett hus vi hyrt nere i Tourqay. Det kommer garanterat bli alldeles toppen och vi är ganska många vilket ju aldrig är fel. Jag längtar helt sjukt mycket efter en sovmorgon. 
Jag har lyckats handla två par skor under julrean som inte direkt var planerat. Det andra paret var inte ens på rean, men det blev en liten julklapp till mig själv eftersom jag jobbat så mycket. Jag var ju tydligen värd hela två par:) Folk är allmänt galna här under rean, helt säker på att det är värre här än i Sverige. Dom sliter nästan plaggen från varandra. Det var ganska kul att kolla på men otroligt utmattande med så mycket folk i rörelse. 
 
Annars har jag bland annat hunnit med att se Les Misérables på bio, jag hade verkligen inte fattat att dom skulle sjunga precis hela filmen. Men den var himla fin och dom sjunger tydligen på riktigt när dom filmar, första musikalfilmen som spelats in så. Skådespelarna var oväntat bra på att sjunga! Heja Hugh Jackman! Den har fått mycket uppmärksamhet här eftersom båda aussisarna Hugh Jackman och Russell Crowe är med. Jag kom ihåg en hel del från att jag läste boken som tonåring när jag hade fått för mig att plöja igenom så många klassiker som möjligt. Men kom inte ihåg slutet såklart. Jag brukar aldrig komma ihåg slutet av någon anledning. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback