Bloggsvacka

Ja alltså det går ju inte sådär strålande med bloggandet.
Väntar på att jag ska ladda upp bilderna som ligger på min kamera, men det verkar vara en lång process som aldrig blir rodd i hamn.
En kort uppdatering om livet som sådant är att Daniel nu är tillbaka i svealandet och allt känns ca 100 ggr tråkigare:( Jag har en massa jobb att ta igen eftersom jag tagit ut lite "ledig" tid här och där. Antar att det fantastiska med att vara PhD student är att man kan göra lite som man vill med timmarna. Problemet är ju bara att jag måste ta igen dom där timmarna sen även...Men idag gjorde jag ett bra jobb genom att vara 12 timmar på jobbet. Det tragiska å andra sidan med att vara PhD student däremot att man inte får ut någon jäkla övertid. Bara att jobba arselet av sig. Men men det ska nog gå bra får vi väl hoppas.
Annars var vi på svenskfest i helgen eftersom en tjej ska flytta till Göteborg och göra sin postdoc. Fantastiskt roligt, vi åt köttbullar, chokladbollar (som jag råkade nämna det fula namnet på), sjöng Singstar på ABBA-låtar (eller ok, det var i princip jag och en till tjej som sjöng hela kvällen och natten för den delen). En snubbe var utklädd till ABBA-Agneta och det var så underbart fantastiskt bra! Eftersom jag inte tog med mig någon kamera lånar jag en bild från facebook istället (en sån där härligt suddig bild från en mobilkamera). Men ni ser åtminstone vem som är ABBA-Agneta!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback