Puk-kod

Imorse hade jag noll mottagning på min mobil. Gjorde mitt klassiska misstag och stängde av mobilen. Jag stänger aldrig av mobilen. Den dör heller aldrig av dåligt batteri eftersom jag brukar ha stenkoll på det. Detta brukar betyda att jag inte har en aning om vad jag har för pinkod till min mobil när jag försöker sätta på den sen igen. Så även denna gång. Hela dagen har jag gått utan mobil och försökt tänka ut var jag möjligtvis kunde ha lagt pappret med min pinkod. När jag kom hem vände jag och upp och ner på hela rummet. Inget papper. Tydligen kunde man se vad man har för puk-kod och man loggar in på telias hemsida. Tror ni att jag hade koll på vad jag hade för användarnamn? Tror ni jag hade koll på vad jag hade för lösenord? Nej just det. Men man kunde fylla i sitt personnummer så fick man i alla fall reda på användarnamnet. Sen var det bara att börja testa lösenord. Hittade tillslut. Då var det dags att försöka hitta var man kunde se sin puk-kod på en högst förvirrande sida. Jag frågade till och med den där EVA på sidan. Hon berättade så snällt att om man inte visste sin puk-kod kunde man hitta den på mina sidor. Jomen tack så mkt. Men VAAAAAR?
Iaf löste det sig tillslut. Nu har jag sagt till mig själv att jag ska ha absolut struktur och koll på mitt liv i fortsättningen. Undrar hur många gånger jag har sagt det till mig själv. Än har det då inte gett resultat.
Men jo, min mobil fungerar nu. Det är bara att ringa.

Kommentarer
Postat av: Finne med humorn på topp!

var du ett PUK-ko? :D

Postat av: Erika

Låter som dig Hanna. Men jag ska inte säga något, har gjort samma sak själv, men jag hittade min pin-kod efter att vänt upp och ner på rummet.

2010-04-28 @ 16:38:25
Postat av: Hanna

Kul kul!;P Japp, såååå typiskt mig. Men det är något jag måste leva med tror jag:)

2010-05-01 @ 14:43:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback