Glidare

Idag står jag äntligen med fyra labrapporter godkända sedan förra kursen. Som denna höst har varit trodde jag aldrig att denna dag skulle komma. Grupparbetet i min labgrupp har varit allt annat än strålande. Det har resulterat i att mitt klagande på gruppen ledde till uppdelade grupper eftersom folk inte gjorde vad dom skulle, jag har rättat en labrapport själv som jag praktiskt taget även författat helt själv och min grupp har idag haft enskild muntlig redovisning hos labhandledaren fastän sista dagen för godkännandet var i fredags. Det ska även nämnas att vissa i gruppen ändå inte sa något på redovisningen men fortfarande blev godkända. Jag har aldrig förut känt mej som en morsa som tjatar men det är då precis vad jag har gjort på folk i flera veckor. Men det biter då verkligen inte på vissa människor. Jag tror att jag hamnade med exakt alla glidare vi har i hela klassen. Med glidare menar jag folk som förväntar sig att andra gör det i gruppen, det går kanske bra att ha en eller max två sånna personer i sin grupp. Men blir det fler så stöter man genast på allvarliga problem. Eftersom det även hänger på mina betyg att rapporten blir gjord litar dom på att jag gör den. Hör inte av sig, svarar inte på varken mail eller telefon. Jag har sett en annan sida av folk och jag tycker verkligen inte om den. Trodde verkligen inte folk som pluggar på universitet kunde bete sig såhär.

Men jag fick i alla fall lite uppmuntrande idag när vi var på kick-off möte i universitetshuset. Träffade en massa folk som varit till Perth och kunde berätta precis allt man undrade över. En tjej som varit till Murdoch var nog bland det flummigaste jag mött på länge. Jag behöver då inte vara orolig för att jag ska ha noll koll när jag kommer dit för hon hade ju inte ens koll fast hon varit där i ett år, men rolig var hon då!



Kommentarer
Postat av: Erika

Ja usch för sånna människor. Har inte utsatts för så många samtidigt men nog fan är det alltid nån liten jävel som inte gör nåt =)

2008-01-17 @ 11:09:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback