Effektiv

Jag har alltid funderat hur vissa människor kan vara så ruskigt effektiva. Nu har jag kommit på det. Eller jag har rättare sagt lärt mej av egen erfarenhet. Man skaffar sig mer att göra helt enkelt. Då blir man tvingad att vara effektiv, jag lovar. Denna vecka har varit en sådan vecka. Rivstart med dubbel skola. Sen ska man hinna med allt annat som att laga mat, tvätta, städa och träna på sidan av. Det slutar med att man aldrig sitter still, men man märker det knappt eftersom man bara har nästa sak i skallen. Det här kanske låter väldigt stressigt, men det är en underlig känsla tycker jag. Man arbetar sig metodiskt fram och bockar av det man har gjort. Så känner man sig nöjd och glad när dagen är slut.
Fast jag antar att jag inte kommer att känna såhär om några veckor. För imorrn börjar biofysikalen. Nu har vi haft en lite mindre jobbig kurs i skolan i två veckor. Imorgon börjar helvetet, var så säker. Lika bra att förbereda sig mentalt och be en bön eller nått.



Kommentarer
Postat av: Faster

Kör hårt! Tänk på Australien!

2007-09-14 @ 15:53:59
Postat av: Hanna

Tack, jag ska försöka!

2007-09-15 @ 18:07:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback