Lucia?

 
Science is a bitch är det jag har att säga om jobbet för tillfället. Denna vecka kommer mina två supervisors hem från sina europaresor. Jag har en känsla av att  det kommer att röras om ordentligt i grytan. Dessutom väntar dom på att min lit review ska bli färdig någon gång....
 
Idag när jag gick hem sjöng jag luciasånger för mig själv. Det var ju iofs ganska trevligt och det är en sån typisk stämning här just nu. Mörkt och kallt. Dom firar faktiskt jul här under vintern, mest med mat och sånt förstås eftersom det är så svårt att få någon form av julstämning alls här i december. Fast det har ju i alla fall vänt nu och det blir (kanske överpositiv tolkning) varmare ute för var dag som går!
 
Annars har jag tänkt en del på utöya på senaste tiden i samband med årsdagen. Det gör mig så fruktansvärt illa till mods när jag tänker på det och det känns som det var igår det hände. Helt sanslöst och tankarna går till de drabbade. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback