Väldigt onödiga fakta

- Ett får som står på femte våningen här på avdelningen brukar bräka när jag kliver ur hissen. Bara när jag kommer (så vitt jag har sett och hört). Jag har inte bestämt mej för om det är för att han ogillar mej eller inte. Han är som en dörrklocka och så stirrar han stint på mig.

-Mitt lab ska ha välkomstlunch för att jag har kommit hit. Dom är bara lite sega eftersom jag numera varit här i en månad, hehe. Men jag ska inte klaga för det är ju faktiskt mkt snäll gjort.
- Jag måste sitta nästan helt still om mina glappande hörlurar ska funka på jobbet
- En råtta som bor på alkoholavdelningen låter som att han snarkar när jag kliver in på morgonen, första dagen jag jobbade där blev jag tvungen att väcka honom för jag trodde att han var på väg att dö. Tydligen så låter han sådär, för veterinären kan inte hitta något fel på honom.
- Vi har inte fritt tillträde till gymmet på skolan fast vi köpt medlemskap, man måste gå en introduktion först. Även om man har gymmat i flera flera år. Spelar ingen roll.
- Lysen vid övergångsställen i detta land är inte till för äldre människor. Man måste nästan springa över för att överhuvudtaget hinna till andra sidan innan bilarna får grönt. Livsfara.
- Varenda människa frågar i princip hur läget är. Spelar ingen roll om man träffar dom 5 gånger under en halvtimmes tid, dom frågar i alla fall varenda gång.
- Mackor är vad folk äter till lunch här. Man känner sig mobbad när man har "riktig" mat med sig eftersom man är ensam om detta.

Emma provade skor, nu när vi ändå är inne på onödiga fakta

Kommentarer
Postat av: Petra

Om fåret även viftar på svansen när han stirrar på dig så är han kåt! :) Fakta!



Annars låter det där med mackor till lunch väldigt likt norge. Suck. Men jag håller på omvända dom på mitt jobb. Dom tycker att det ser så gott ut så nu kommer dom ibland med vanlig mat med! :)

Postat av: Hanna

Haha ok, tack för upplyssningen!!:)

Det enda mina arbetskamrater säger är: åh, det där ser gott ut! Sen kommer dom med mackor dagen efter i alla fall...

Får nog jobba ännu hårdare med omvändandet helt enkelt!

2009-10-02 @ 01:59:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback