Cykeltrubbel


I går när jag var på hemväg började mitt bakre cykeldäck vobbla något alldeles oerhört. Det första jag tänkte var punktering, men det hade jag ju haft dagarna innan så det vore ju konstigt om det var det. Jag hoppade naturligtvis av cykeln för en närmare inspektion. Det visade sig att hjulet hade delat sig i två. Alltså där nere vid ekrarna liksom. Det hade spruckit. Nu är ju inte min cykel någon ungdom och detta hade ändå legat i mina baktankar att det skulle kunna hända. Dom på cykelverkstaden hade förvarnat mej om detta (eftersom jag är stamkund där).  När jag så spatserade ner till stan och vidare till Cykel VIktor som det så fint heter började jag att kalkulera i min skalle hur mkt jag egentligen lagt ned på den sablarns cykeln. Det skulle visa sig att jag lyckats spendera ungefär vad en sprillans ny cykel kostar inklusive försäkring, om man då lägger till vad denna reparation kostat. Härligt. Men man ska då tänka på att jag ju själv knappast är någon mekaniker och inte direkt har kunnat utföra dessa reparationer själv, i sånna fall hade det nog blivit ganska reducerat pris. Men eftersom jag inte riktigt har tid att leta efter en ny cykel så fick jag göra denna svindyra reparation ändå. Men jag skulle ju tippa på att ingen annan har en sån originell cykel som jag, grön med röda handtag. Synd att jag inte kan lägga upp en bild på den. Kanske kommer senare. I alla fall har den blivit mycket bättre nu efter reparationen, det går faktiskt att bromsa nuförtiden och den rullar kanon. Men nu får jag nog ta det försiktigt med den i fortsättningen - för det är ju en dyr cykel jag cyklar omkring på.



Kommentarer
Postat av: bajk

juu lööv jör bajk

2009-01-14 @ 12:33:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback