Senaste handelserna..

Har kranglat med bilderna igen sa nu blir det tyvarr inga sanna. Kanske uppdaterar senare om det visar sig vilja funka igen!

Torsdag (forra veckan)
Skulle ju traffa Karin och hennes polare pa Captain Stirling. Men jag var ju sa himla smart att jag inte tagit med mej passet. Hade liksom inte en tanke pa detta da jag klarat mej hittills med mitt svenska korkort. Det misstaget gor jag dock inte om. Turligt nog var det tva av karins svenska killkompisar som inte heller hade passen med sig. Sa jag akte med dom in till perth for dar behvode man inte visa leg pa barerna. Hangde alltsa med grabbarna en hel kvall vilket ju anda blev riktigt trevligt.


Helgen
Pa fredagen akte vi till en av fremantles biografer och sag en fransk film tillsammans med vara flatmates Sofi och Scott. Den handlade om en man som blivit forlamad och bara kunde blinka med ena ogat. Pa detta satt lyckades han skriva en bok. Var baserad pa en sann historia. Hade svart att tanka mej att den skulle kunna vara bra eftersom han i princip var pa sjukhuset i hela filmen, men den var faktiskt overraskande bra.

Lordagen spenderades i fremantle pa dagen och senare pa kvallen tog vi bussen till Julies hus. Busschafforen lovade att slappa av oss pa ratt stalle. Slutade med att hon slappte av oss halvvags dar sa Julies flatmate  fick kom ma och hamta oss med bilen. Australiensare ar bra trevliga!
Sen slutade det med att han skjutsade oss hela vagen in till North bridge dar alla nattklubbar finns. Det ar nastan lite komiskt nar dom har alla nattklubbar samlade pa i princip samma gata. Vi gick pa ett stalle som hette "The Dean".  Hittade till och med en kursare dar, ibland ar varlden bra liten. Men det var riktigt skoj dar och North bridge ar definitivt ett stalle som man kommer att hanga mer pa.

Mandag
Olycksdagen med flipflopsen...

Tisdag
I dag var jag pa aterbesok hos den oroliga sjukskoterskan pa universitetet. Hon klamde och klamde pa min handled och sag mycket bekymrad ut. Det var saklart inte skont nar hon tryckte men jag har absolut inga smartor i den. Hon sag anda orolig ut och ville att jag skulle traffa doktorn. Val hos doktorn klamde hon lite snabbt pa den och tyckte absolut att jag skulle ga och rontga den. Herregud sager bara jag, lat mej vara. Detta betyder alltsa att jag maste ta mej till nagon slags rontgenklinik imorgon bara for att dom ska saga att det inte ar nagot fel pa min handled. Suck.

I dag var jag och rebecka aven till Ikea. Vi tog taget dit vilket gick valdigt smidigt. Inhandlade en hel del som vi behovde, lite val mkt mat kanske. Men nu har jag en massa svenskt godis hemma, mums. Vi at aven lunch i restaurangen dar och fick riktig princesstarta (!) till efteratt! Kaffet var daremot en besvikelse, men vi kopte en hel del svenskt kaffe i matbutiken i slutet. Det ar mer for maten man aker dit an for moblerna kanns det som. Nar vi skulle ta bussen hem gick det daremot inte lika bra. Detta berodde pa att vi tyckte att vi var jattesmarta som tog en buss som skulle stanna ganska nara oss. Smidigt tyckte vi. Det slutade med att vi spenderade 2,5 timmar pa den bussen och sen fick vi byta buss samt vanta pa denna vilket resulterade i en over 3 timmar lang hemresa. Om vi hade tagit taget hade vi varit hemma inom en timme...
Men nu har vi i alla fall lart oss en laxa.


Onsdag
I dag var det dags for rontgen och dom hittade hela 3 benbrott. Eller sa inte. Min handled var det da inte det minsta fel pa! Precis som jag trodde, men nu ar det gjort i alla fall. Det var en rontgenklinik man akte till, lite mysko. Mitt bland alla andra affarer i ett litet kopcentrum. Pa vaggen i vantrummet stod det att man skulle saga till om man fatt vanta i mer an en halvtimme pa sin tur. Dar har Sverige nagot att ta efter...fast i Sverige kostar det ju inte pengar iofs..

Torsdag
I dag har hela dagen spenderats i skolan. Skolarbetet har blivit lite lidande sa det blev lite sant gjort. Sa nu ligger jag inte flera mil efter langre, bara ett antal.



Kommentarer
Postat av: Designa din blogg - För dig som vill ha hjälp med bloggdesignen

Gomorrn, hoppas att du har sovit gott?

De senaste dagarna har jag uppdaterat med lite nya tips och trick på vad man kan göra med sin blogg, så kika in och se om du hittar nåt skoj att använda!

Du kan dessutom vinna en webcam vilket du har fram till imorrn på dig att göra...

Postat av: Enna

Haha skrattar åt föregående kommentar :) vilken tur att det inte var nåt fel på handen.. men håll koll på den så du inte gör en rebecka! hoppas ni får en fin helg båda två! kram

2008-03-15 @ 13:31:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback