Lillebror på besök

Helgen har varit lugn. Lillebror har varit här sedan i fredags och åkte precis hem. Man kan säga att denna helg har präglats av bio och shopping. I fredags såg vi The kingdom som var en mkt bra film. Den var baserad på en verklig händelse och även om ibland "amerika räddar världen" -temat sken igenom lite ibland så gjorde dom sitt bästa för att försöka undvika detta. Det var mycket skjuta men även en hel del humor vilket inte är alltför vanligt när det gäller blodig action. Men det var helt klard sevärd och man hade fått sig en liten tankeställare efteråt.
Lördagen ägnades åt shopping hela dagen. Det blev en hel del, även om jag tyckte att jag höll i slantarna relativt bra. Köpte däremot ett par jeans som jag inte vet om jag kommer att kunna knäppa igen senare. Hur smart det var kan man ju fundera på. Lillebror köpte i alla fall mycket mer än vad jag gjorde.
Lördagskvällen var det inte tänkt att det skulle bli någon bio. Men sen hade Anne hört bra kritik om filmen Hairspray som vi hade tänkt se i fredags. Så då var det bara att bege sig iväg igen. Fast först fick vi en dansshow av några ungdomar som gick någon danslinje, försökte ta en bild på dom men det blev så suddig och hemsk så man ser ingenting på den. Lite udda grej att göra före en film sådär men dom var ju duktiga.
Hairpsray MÅSTE man i alla fall se! Den är något utöver det vanliga, musikal med humor! Det bästa med filmen är nästan John Travolta som spelar en tant och springer alltså runt dansandes och sjungandes i klänning. Bara det gör ju filmen värd att se!


image104

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback