låååång dag

Idag har varit en alldeles för lång dag. Började med föreläsning (fast vi egentligen hade blivit lovade att vara lediga). Handlade om kinesisk medicin, visst det var intressant men jag var alldeles för trött för att egentligen lyssna. Det jag lyckades få med mej är att om man ska hyra en lägenhet i taiwan ska man välja våning fyra eftersom det innebär att man får reducerad hyra. Detta pga att nummer fyra är ett oturstal för hela befolkningen. Eftersom det här inte har ngt med medicin att göra förstår ni kanske att koncentrationsförmågan inte var på topp under förmiddagen då detta var i princip det jag fick med mej.
Därefter var det dags för pharmadan. Detta är företagens möjlighet att visa hur duktiga dom är och hur gärna vi ska vilja jobba hos dem när vi är klara. Lillys representant slog dom andra med hästlängder när det gällde att skryta om hur bra dom var. Det lät nästan för bra för att vara sant och gubben som pratade var ju helt galen.
Sen blev jag såklart tvungen att lyssna på lite norska, det var ett ju minsann ett bra tag sen sist. Annars är det nog ett alternativ att åka till Norge efter examen eftersom lönen är betydligt bättre där. England hägrar såklart också så vi får se vad det blir helt enkelt. Därefter var det dags för mingelbuffé på Pharmen. Man kan väl säga som så att minglet uteblev men för 65kr var det prima mat.
Dessutom har jag fått reda på nått idag som har vänt uppochner på min lilla värld i mitt huvud. Men det behövdes nog så nu är det bara att gå vidare.
Trött och nöjd har jag nu äntligen lyckats bli färdig med matlådelagningen.
Orkar inte skriva på min uppsats, förstår inte när den ska bli klar egentligen. Det är bara att inse att det inte finns så mkt information att hämta om helleborus niger....

Kommentarer
Postat av: Enna

Hej! Jag utmanar dig.. se min blogg!

2007-03-09 @ 16:05:12
Postat av: Hanna

Jasså minsann. Får se när jag hinner med det. Inte nu iaf för det går inte bra med uppsatsen direkt...

2007-03-11 @ 15:12:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback