Körfestival

Efter påtryckningar från allmänheten har jag numera bytt tillbaka till mitt gamla bloggtema. Så nu hoppas jag att alla är nöjda och glada=) Men hade det funnits älgar hade jag definitivt valt den!

Igår var det dags för vår körfestival. Det var konsert i aulan med alla nationskörer och temat detta år var barbershop. Vår låt gick helt ok. Vi var inte bäst men vi insåg senare på kvällen att vår kör var bäst på att festa eftersom vi var dom sista kvar efter sittningen på V-dala. Med en nästan helt intakt kör. Inte dåligt jobbat. 
Under sittningen skulle alla körer framföra sitt bidrag till tävlingen om vem som skulle ta hem guldgaffeln detta år. Eftersom vi vann förra året hade vi inga höga förväntningar på att vi skulle vinna. Vi skulle framföra en finsk suparlåt, sakkojärvinen polka. Framträdandet slutade dock i kaos eftersom vi inte hade lärt oss den ordentligt utantill. Men det som blev ett pinsamt uppträdande tolkades av publiken som att det var meningen. Så dom var verkligen imponerade över hur vi kunde spela så fulla och förvirrade. Tur att dom inte visste hur vi egentligen skulle ha framfört den=)
V-dala vann iaf rättvist tävlingen. Men efter lite diskussioner inom vår kör kom vi fram till att vi måste ha kommit på andra plats och därför ska vi ha en silverfest lite senare.

Men när V-dala stängde orkade inte jag och kattis längre utan gick hem och sov medan resten av kören fortsatte på efterfest. Det var nog lika bra för idag har jag varit oväntat sliten. Bakispizzan gjorde dock underverk. Senare på kvällen var det dags för våfflor eftersom det ju faktiskt är våffeldagen idag!!
Men nu är det dags för sängen snart eftersom det imorgon är nya tag med den nya kursen.......



Kommentarer
Postat av: Ennapenna

Jag som tyckte det gröna temat var finare.. :( och sakkojärvinen polka?! märker att jag utöka finskaundervisningen här. pusselipuss

2007-03-26 @ 23:23:02
Postat av: Ennapenna

måste

2007-03-26 @ 23:23:59
Postat av: Anonym

Jag är mycket nöjd! :)

2007-03-27 @ 20:28:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback