Tyskland & trötthet

Idag bokade jag ett hotellrum i Baden-Baden i Tyskland. Människan jag pratade med kunde ingen engelska så hon sprang runt i panik och letade efter någon som kunde. Den nya tjejen jag pratade med gick det hur bra som helst med, även om hon hade problem med mitt uttal ibland. Det som funkade bäst var mitt efternamn, det fick jag att låta väldigt tyskt. Så då sken hon upp som en sol och trodde kanske att jag var tysk där för ett ögonblick. Bröllopet blir i slutet av september och jag är taggad till tusen! Klänningen är redan inhandlad och jag prova Självaste paret har varit tillsammans i 8 långa år om jag inte missminner mig och jag var med när dom träffades i Chicago! Herregud vad tiden går. Dom ska banne mig gifta sig på ett slott! Inte illa, men tydligen är prästen väldigt kyrklig av sig så just nu filar jag på en plan som kanske kan få honom att slappna av lite.

Annars är jag helt "flat out" som dom säger här. Helt förstört trött. Helgen gjorde nog sitt, men mina experiment med coursework samtidigt är inte att leka med. Känns som att jag bor på stället, men på fredag är jag färdig med courseworken. Men mest känns det som att jag har missat att sova dom senaste veckorna. Jag och sömnbrist är inte att leka med. Kan inte ens komma ihåg senast jag hade sovmorgon. Dom behövs verkligen ibland.
Men det är verkligen inte så att jag inte trivs med jobbet. Jag kan inte fatta att det gått så många månader sen jag kom hit. Jag älskar det jag gör och det är nog därför tiden rullar på som den gör. Såklart har science sina baksidor, men inget slår ju dom dagarna man får spännande resultat. Fantastiskt.
Jahapp, det var mig ett fluminlägg. Men i brist på bilder och något annat vettigt blev det såhär.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback