Australian open

I tisdags tog jag faktiskt ledigt och gick på Australian Open. Vi var där från tidig förmiddag till sena kvällen. Det var 37 grader ute, vi svettades som grisar och hinkade vatten som galningar. Men skoj var det! Vi såg svenskan Johanna Larsson, som tyvärr förlorade. Men den svenska hejarklacken var fenomenal! Svenskar är tydligen kända för att vara ljudliga supportar under Australian open, tyvärr så hjälpte det inte denna gång. Synd var det även att Söderling inte kunde spela i år, men det blir nog riktigt skoj till nästa år istället!
Det jag lärde mig om tennis var att man får inte gå in på arenan när spelet är igång, man får snällt vänta tills dom har pauser mellan dom olika omgångarna. Man ska helst hålla tyst under spelet och det är otrevligt att applådera åt en poäng när den ena spelaren gjort ett grovt misstag (detta fick jag bittert erfara).





Cardio tennis: innebär att man springer runt som galningar, dansar och samtidigt försöker spela tennis

Svenskt tema såklart!

Johanna Larsson
Lizzie fick vara svensk för en dag och lära sig svenska hejarramsor











Stefan och Anna var där





Emma, jag & Lizzie



Det blev kväll och vi kollade på Tsonga som besegrade Istomin, men jag lovar att vi fortfarande svettades vid kl 22







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback