Min första trafikolycka down under

Jag har under dom senaste dagarna provat på att cykla runt på vägarna med Lizzies cykel. Hon är i Indien för tillfället (vet inte ens om jag har nämnt detta). Bor hos henne för tillfället och provar på livet som cyklist om dagarna i alla fall. Fick låna en sist jag var här av min handledare men kom aldrig in i det. Vänstertrafiken och den intensiva stadstrafiken lockade liksom inte. Men dom senaste dagarna har det liksom funkat bra. Jag började trivas med att cykla runt.
Men nu har den inträffat. Trafikolyckan. Allaredan. Som tur var, var det inte mitt fel.
Dessutom promenerade jag med cykeln. Men blev nästan mos när jag skulle korsa en väg. Hade grönt ljus och promenerade över. Ser en bil i ögonvrån som ser ut att närma mig med lite för hög hastighet. I nästa ögonblick har bilen kört in i cykeln. Hjälmen och låset flyger all världens väg in i en bil som står på sidan. Men både bilen som nästan mejjade ner mig och den som fick en hjälm i sidan stannade och var sjukt oroliga över mig. Det enda som egentligen hände var att kedjan hoppade av och att jag blev chockad. Men den hjälpte dom mig med i sann australiensisk anda. Litar nog inte på bilarna här på ett tag framöver. Den stackars tant som körde på mig var helt förkrossad däremot.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback