Första dagen, Cykelverkstad & Haka

Min första dag som doktrand har jag tillbringat med att springa runt och försöka fixa mitt inlogg till datorn. Det visade sig att dom hade "glömt bort" att fixa det åt mig. Men det som vanligtvis tar några dagar fixade dom samma dag åt mig. Så det var ju trevligt.
Eftersom jag är kass på att ta bilder (full koncentration på boendeletandet) så bjuder jag på en photo booth nu när jag äter min middag.
Annars har jag att tillägga att Lizzies cykel brakade ihop i lördags när jag skulle kolla på ett hus. Den mådde nog inte så bra av att bli påkörd ändå. Jag fick ta en taxi (!) med cykeln till en cykelverkstad. Men det var inte vilken cykelverkstad som helst. Där jobbade bara volontärer som alltså inte får något betalt. Dom jobbar där för att dom tycker att det är så kul. Folk donerar sina trasiga cyklar dit så att dom kan ta reservdelar ifrån dem och så fixar dom även upp vissa cyklar och säljer. Grejen är väl den att man ska fixa med cykeln sin själv och be om hjälp ibland när man behöver det. Men är man då som jag inte så haj på detta får man be om hjälp med allt. Sagt och gjort gubben fixade hela cykeln åt mig och det han skulle ha betalt var 5 dollar. 5 DOLLAR! Helt galet och jag älskar stället allaredan. Gubben tyckte nog att cykeln var lite misskött, han förelsog både kedjebyte och alla främst en riktigt ordentlig tvätt, hehe.
Igår såg vi även på VM-finalen på en pub i city mellan Nya Zealand och Frankrike. Herregud vilken stämning! Var nästan som att vara på själva arenan. I alla fall så vann Nya Zealand. Jag hejade på dom för att dom har en sån himla härlig dans innan dom börjar spela. Jag gillar särskilt tungan, haha. Dessutom har den ju samma namn som mina användarnamn brukar ha. HAKA. Har ni inte sett den så har jag slängt in den nedanför den glada flickan på bilden.
Almanackan som hänger i bakgrunden är en twilight från förra (!) året



Kommentarer
Postat av: emma

ASBRA!

2011-10-24 @ 17:45:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback