Annika

Jag läser som många redan vet en hel massa bloggar. Har jag gjort i många långa år och det har nu även på något vis blivit ett sätt att få min del av Sverige. Nu när jag inte kan uppleva landet på nära håll längre. Det lustiga är att många av dom bloggare jag följer är vänner med varandra i verkligheten. Jag har i alla fall vissa bloggar som jag följt väldigt länge och andra som jag bara stöter på och följer en kort stund. Annika har en sån blogg som jag inte följt så länge. Accordingtoannika heter den. Tycker hon skriver och skildrar sin vardag så himla fint. Hon är skribent, fotograf och bor i ett hus mitt i skogen med sina katter och pojkvän.
Anledningen till att jag pratar om denna Annika är för att hon har precis fått cancer. 28 år och cancer. Helt fruktansvärt. Hennes bästa vän gick för inte så längesen bort i samma cancerform. Livmoderhalscancer. Detta har hunnit utvecklas för att hon var utomlands när hon fick kallelsen och inte gick och undersökte sig. Sen blev det bara inte av. Så himla dumt och så lätt att ångra sig i efterhand såklart. Jag blev alldeles förskräckt, för även om jag tagit testet så har jag tänkt att det är ju ingen risk att jag utvecklar något sådant än på några år. Så, jag ville väl mest bara påminna er om att ni måste gå och göra det här testet! För uppenbarligen kan man få det redan i Annikas (och min) ålder. Galet.
Här kan ni läsa hennes blogg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback