Affischer

Jag har alltid funderat över hur dom lyckas sätta upp affischerna i tunnelbanan. Nu menar jag alltså dom där affischerna man jämt står och stirrar på när man väntar på tåget. Rätt effektfulla är dom och sätter sig som ett klister på näthinnan som man sällan glömmer bort sen. Jag funderade ett tag över detta men kom fram till att dom måste sätta upp dom under natten när tunnelbanan inte går. Ack så fel jag hade.
Igår när jag åkte hem från jobbet stod dom där. Snubbarna som hur smidigt som helst slängde upp affischerna. Dom hade en helt vanlig stege som dom hade kommit ner med på spåret. Sen stod det en på perrongen som blåste i pipan när det var dags att klättra upp och sekunder efter detta kom tåget. Såg ut som att dom hade gjort detta i 100 år. Jag blev då minst sagt fascinerad. Särskilt när dom var hur obrydda som helst.
Nu tror jag säkert att dom som körde tågen visste om att dom befann sig vid slussen. Men ändå. Coolt.

Kommentarer
Postat av: Erika

Jaså?? För jag trodde också de jobbade på natten, såg dem en gång när jag åkte med sista tunnelbanan, då stod dom beredda och bara väntade på att vi skulle åka. Hmm?! Både och kanske?

2011-03-30 @ 16:43:52
Postat av: Hanna

ja lite märkligt är det allt. Jag skulle då rakt inte få någon arbetsro om jag jobbade med det.....

2011-03-31 @ 21:21:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback