Ernst i Älvsjö

Var på möbelmässan i Älvsjö igår. Verkligen massor med möbler i alla dess märkliga former. Vissa märkligare än andra. Vissa snyggare än andra. Jag hittade ett soffbord som jag sedan gick till Stalands för att försöka hitta idag. Det jag inte hade tänkt på var att ta reda på vad det hette. Så det gick inte så bra att hitta det tyvärr. Ernst Kirshsteiger där och hade föredrag. Himla charmig snubbe det där. Han berättade bland annat om hur han alltid bär runt på en färgkarta i väskan så att han alltid är beredd utifall han skulle stöta på en fin färg och hur han hittade färgen på en fondvägg i ett skithus från 1700-talet.

I alla fall så blev det bowling på Mario Gastro Diner på kvällen igår. Härligt ställe, men bowlingen gick riktigt kasst för mig. Det funkar liksom inte för mig när det kommer till bollar utan studs. Tacka vet jag fotbollar eller volleybollar. Då går det bättre. Det var desto trevligare att ta några drinkar efteråt istället.
Idag blev det bakispizza med det gamla Söderhamnsgänget. Spanade in Kattis lägenhet som börjar bli superfin efter deras renovering (som dom för övrigt gör själva, grymt impad).
Nu väntar på jag på alla hjärtansmiddag som får blir en dag för tidig, så går det när man jobbar och står i!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback