Tv & PS

Jag har så smått insett att jag klarar mig ganska fint utan tv. Jag har inte levt med tv på över 1 år och har nu plötsligt en igen. En som mest bara står där, svart och tom. Har inte behovet längre. Följer inga serier alls faktiskt. Däremot är min dator min drog istället som nästan jämt är påslagen. Tv:n behöver jag i princip bara när det är dags för sport. Som t.ex. världscupen i längdskidor eller skidskytte eller nått annat roligt. Tänkte för en stund att jag skulle köpa mig en sån där plattv. Men jag tror jag skjuter på saken, min lilla radiomarelli fungerar alldeles utmärkt. Vi har ju hängt ihop sen jag var 16:)
Annars måste jag bara tillägga att vi bytte datasystem på jobbet idag till PS. Alla apotek ska byta tillslut så det är bara att förvänta sig att det tar hundra miljoner år att få ut sina läkemedel när man besöker ett apotek sen. Detta eftersom dom har gjort ett system som arbetar i snigeltakt och som är långtifrån bra. Har varit ett virrvarr med människor och grejor över hela apoteket idag. Jag bävar för den dagen det kommer någon med 8 pappersrecept...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback