Omkörd och ifrånåkt

Idag har jag varit på studiebesök på Södersjukhusets sjukhusapotek. Där tillverkar dom cytostatika och en hel del annat. Vi fick sätta på oss engångs-rymdräkter och spatsera runt i labbet. En av tjejerna som guidade oss runt var en som hade varit i samma nollegrupp som mig. Eftersom hon gick receptarie har hon varit klar i 2 år... Dom hade förresten nästan mer illasmakande kaffe än vad vi har på apoteket, hur är det möjligt kan man undra?
I alla fall så kom jag hem lite tidigare idag och tänkte att jag ska skulle ta en promenad runt sjön som ligger bakom huset. En medelålders dam gick framför mig och verkade gå i skaplig takt, så jag tänkte att jag skulle hänga på. Under det första varvet fick jag småspringa i uppförsbackarna för att hänga med och under det andra försvann hon ganska fort ur synhåll. Jag hade inte en chans att hänga på. Undrar om jag måste jobba lite på min gångteknik? Har aldrig varit med om något liknande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback