I en klass för sig


Den senaste tiden har jag känt ett otroligt tomrum efter att ha lämnat landet på andra sidan jordklotet. Kanske har jag bara fått en chock av det bistra vädret, kanske repar jag mig snart eller kanske jag helt enkelt är född i fel land? Saknaden är oerhörd och det känns nästan som vi har gjort slut men att jag bara vill ha mer. Denna underbara stad är oerhört svår att förklara i ord. Med pubar, restauranger och barer i vartenda gatuhörn, ett otroligt kulturellt leverne men framför allt annat dom otroligt trevliga människorna. Det är absolut inget fel på Sverige eller Stockholm för den delen, det är bara det att Melbourne är så mycket bättre. I en klass för sig. Så nu bjuder jag på lite blandade bilder från denna helt underbara stad.

Bada i St Kilda
Bo på Nicholson street...
Åka great ocean road
Dricka öl med emma (x2) på tasmaninen
Åka vilse i Bundorra
Umgås med finfint folk!
Regna sönder på johnston street
Åka på vintur
Kära Bimbos
Bada i poolen
Äta sushi i massor
Stan
Oh yes we miss her
Vic market
Fika på Brunettis

Kommentarer
Postat av: Petra

Vet precis hur du känner.. Det var många år sen jag var där nu men kan fortfarande inte släppa känslan att jag borde bo där för alltid. Känns som att nått saknas!




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback