Byfest



Årets festlighet i min by är avverkad, nämlingen byfesten. Lördagen kanske inte bidrog med det bästa vädret men humöret  var i alla fall på topp. Lotterier, tävlingar och underhållning avlöste varandra. Framåt kvällningen bytte vid den öppna himlen mot snickarboden där vi fick musikunderhållning av de många talangfulla musikerna i byn. Jag insåg att jag knappt känner igen folk som är bosatta i den här byn och än mindre sommarstugeägare. Men jag kan ju trösta mej med att dom inte kände igen mej heller. Skönt. Musikunderhållningen och sällskapet var i alla fall så trevligt att vi blev kvar till sist vilket innebar nästintill morgonkvisten. Jag var alltså inte alltför pigg idag när alla andra låg kvar i sängen och jag skulle iväg och jobba. Men det var det värt.




Det var 20-års jubileum med hattema



Lillebror



Delar av husbandet



Mera husband










Kommentarer
Postat av: Anne-Marie

Jag var också på byfesten,och det var inte många jag kände igen heller. Jag har också växt upp i Tönnånger, men det är många år sen jag flyttade och nu blev jag nyfiken, var bodde du?

2009-08-17 @ 23:15:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback