Regn och rusk


I dag har vi plöjt igenom föreläsningarna i "advances" som vi kallar kursen. Det var fruktansvärt tråkigt. Tur att jag tagit med mej kladdkakan från igår som vi kunde trösta oss med. Vi blir ofta kvar farligt länge på skolans café. Det är lätt hänt eftersom man knappast vill återvända till plugget.
I alla fall tog jag en promenad efter skolan. Har varit lite ostadigt väder dom senaste dagarna, fattar inte riktigt vad det är som sker. Trodde inte att det regnade såhär i september i detta land. Men tydligen. Hoppas får man att det blir bättre snart.  Men jag klarade mej undan regnet under promenaden iaf, även om jag var omringad av svarta moln.

I morgon drar våra flatmates norrut i 10 dagar. Ska bli obeskrivligt skönt att få det lite lugnt och skönt ett tag. Särskilt nu när det ska pluggas en del.



Ser ni inte vad glad hon är när hon får fika?
- Dagens enda happy moment



Näe nu har jag sluppit undan matlagningen för att jag skulle "plugga" utan att ha gjort ett endaste dyft. Det blir till att låna bort datorn nu och gräva ner mej bland papprena. Hörs!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback