Uppsatsskrivande och en massa andra nödvändigheter


På grund av gårdagens misslyckande tog jag nya tag idag och skrev uppsats med en hejdundrande fart. Så nu har jag lyckats få ihop fyra av totalt fem sidor. Sen ska vi inte diskutera hur innehållet ser ut, att det kanske har rödmarkerad text överallt och att allt i princip kommer från samma källa. Nej det ska vi inte. Men jag har kommit en bit på väg i alla fall, tyvärr är ju faktiskt putsandet det allra tråkigaste på en uppsats. Aja, den blir åtminstone väldigt spännande, handlar om liquid chromatography electro spray ionoisation mass spectrometry. Låter det inte alldeles fantastiskt så vet ju inte jag.
Egentligen handlar den ju faktiskt om en amerikansk seriemördare som heter Efren Saldivar och mördade en massa patienter på ett sjukhus på 90-talet. Men smart som jag var anmälde jag mej frivilligt på analysdelen av läkemedlet som han mördade alla med. Man kan inte alltid vara lika smart.

Men nu ska jag nog ta en paus från uppsatsskrivandet tror jag bestämt. Istället för detta ska jag leta fram ett papper som jag inte kan hitta någonstans, leta reda på en massa kläder som mina kära bröder ska få släpa hem:) och göra lasagne. Där ser man, hela kvällen var därmed uppbokad.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback