Oskyldiga gamla tanter

Har nu kommit hem från tentan som vi hade idag. På vägen hem gjorde jag en hel del ärenden på stan. Bland annat var jag på Ica torgkassen. Jag ska då alltid lyckas handla där på fredagar när det är kaos där. När jag hade hittat en lämplig kö ställde jag mej där och väntade och väntade och väntade. Kön kröp sakta men säkert framåt. När jag nästan var framme vid kassan dök det upp en väldigt gammal tant med rollator. Hon hade en godispåse på sin rollator som hon smygåt ifrån men såg samtidigt sådär oskyldig ut som bara en gammal tant kan göra. Hon närmar sig min kö och tänker uppenbarligen plöja rätt igenom kön. Jag ger plats åt henne bakom mej och hon börjar gå. Helt plötsligt parkerar hon när hon är i jämnhöjd med kön. Tanten tänker alltså stanna kvar i kön. Hon ser fortfarande helt ovetandes ut som att hon inte fattar vad hon gjort. Men det blev ganska snart högljudda protester från kön och tanten får tillslut ge sig.
Det är kanske så man ska bli när man blir äldre? Jag är då ganska övertygad om att jag kommer att bli en tant med en hård handväska som kanske kommer att svingas både en och två gånger för att bana väg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback