The art museum

Fredagkvällen spenderades på skolan där det var något slags party för dom som ska till Melbourne från vår skola och spela i sportsmästerskapen. Temat var tydligen "traic lights" vilket bara jag och Rebecka hade missat. Alla var alltså klädda i grönt, rött eller gult förutom jag och Rebecka som sagt. Men men så kan det gå och det var ju inte så att vi hade mindre roligt pga av detta. Man kan säga att vi stod ut i mängden.

Lördagen började med spöregn. Vi tog oss faktiskt till Perth utan att bli helt dyngsura tro det eller ej. Vi hade bestämt oss för att turista lite så därför började vi med att gå till the art museum. Det var banne mej gratis att gå in där och fanns en hel massa konst (såklart). Det hela slutade med att vi blev helt yra i skallen av allt betraktande. När vi så skulle äta lunch hittade vi ingenstans att äta denna då vi hade tagit med oss egen picknickmat. VI irrade runt en hel massa innan vi äntligen hittade ett tak. Ingen bänk eller så utan det blev  direkt på stengolvet. Tur var väl att vi hade fått en karta pa museet, den funkade utmärkt som sittunderlag.
Resten av turistandet gick inte sådär strålande eftersom det slutade med att vi tog en shoppingrunda istället. Lättare hänt än man skulle kunna tro.
Senare blev det middag i Mount Lawley med Caroline och därefter bio. Vi såg the other boleyn girl och den är verkligen att rekommendera!

image245

Rebecka på vårt fin fina lunchställe!

image246

Bra film

Dessutom använder jag faktiskt min egna dator nu. Har äntligen fått tillbaka den. Får se hur länge den håller den här gången. Dom hittade inget fel på den denna gång heller.  Men nu har den i alla fall fungerat lite längre än sist jag lämnade in den. Ni får alla hålla tummarna för att den klarar sig denna gång. Ingen på databutiken förstår vad det kan vara för fel på den.






Kommentarer
Postat av: Saris

tjoho! miss you! pussis

2008-04-09 @ 16:26:35
Postat av: cat

Ja du tycker att jag ska de va? =) Hihi vore hur kul som helst att åkta dit! Men hur fasen är vädret där i augusti liksom??? Allt bra med dig? Det hoppas jag, det verkar som att du lever livet iaf! KRAM miss my phadders....


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback