Nygammal dator!

Idag begav Anne och jag oss mycket tidigt till skolan. Jag insåg inte i förväg att man cyklade snabbare när man är cyklar själv till skolan så jag råkade komma tidigare än mycket tidigare. Vi (eller rättare sagt Anne) hade läst en lapp på skolan om att dom gav bort datorer på skolan just exakt i dag. 17 stycken närmare bestämt. Därför var vi där i tid och ställde oss i en liten "datakö" utanför receptionen. Men vi blev rätt lugna då vi kom dit eftersom vi var nr 4 och 5 i kön. Därför fick vi en varsin blankett och får nu hämta våra datorer före den 10 oktober. Det är säkert inga höjdardatorer (jag förstod inte riktigt  förklaringen av datorerna på lappen), men jämfört med min stenåldersdator så måste det ju ändå vara nått av värde.  Min dator här hemma ser ju bara fräsch ut från utsidan, men skenet bedrar ordentligt. Men nu verkar det i alla fall som att dataproblemet har löst sig, i alla fall temporärt. Får väl ta och fundera på att köpa en ny någon gång men det slipper jag i alla fall tänka på nu. Skönt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback