Ockelbomarknaden

Igår drog jag och tönnebrofolket till Ockelbo eftersom det var dags för Ockelbomarknaden.  Det var meningen att vi skulle tälta vid ett torp men tack och lov fick alla plats inne i torpet så vi slapp regnet och myggen.
Av någon konstig anledning hade jag lyckats fått med mej ett paraply som verkligen behövdes under i princip hela kvällen. Kanonvädret uteblev alltså vilket ju var lite tråkigt, men humöret var på topp ändå=)
Dock gör regn inte underverk med mitt hår vilket alltid är lika tjatigt. Undrar man om det är fuktigt i luften kan man alltid kolla in mitt hår, det brukar ha ett bra svar på den frågan. Fungerar lite som en barometer faktiskt.

image49


Anneli och jag


I dag tog vi en sväng på marknaden.  När vi hade gått ett varv kom pappa och då var det bara att ta en runda till=)
Jag fyndade som vanligt ett antal strumpor och godis. Men detta år blev det även en resväska till ett mkt bra pris. Tanterna på fikaserveringen var lite avundsjuka eftersom jag lyckats köpa den sista! =)
Nu är det dags att ta igen sig lite och ladda inför jobbet imorrn.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback